יש לכן שעה פנויה? בעצם אני יודעת שאין לכן. אין לנו אף פעם שעה פנויה. אני הייתי צריכה להיכנס להיריון בסיכון כדי לשחרר לעצמי כמה שעות פנויות, אז אתן?

קוקו, גולף, 180 שח צילום שקד לוי 3נשים נהדרות-קרייריסטיות-אימהות מופלאות שכמותכן פשוט תמצאו שעה פנויה בלו”ז? אבל נניח שכן. אל תקדישו אותה לבנות גילמור. הן נותרו מעצבנות ונודניקיות, פשוט עכשיו ממרחק הזמן והאיכות יש לנו את האפשרות להעריך את זה. אם כבר יש לכן שעה פנויה בלו”ז, הניחו לכביסה, לכלים, לפייסבוק ולסיים את המצגת המעצבנת הזו שמחכה על הדסקטופ. חפשו במקום זה את Everything is copy , סרט הדוקו שהפיק ג’ייקוב ברנשטיין, בנה של נורה אפרון, אודות אמא שלו.

אפרון, שנפטרה מלוקמיה ב-2012 הייתה עיתונאית, תסריטאית, במאית, מפיקה וחלומן הרטוב של אלפי כותבות שנונות שחיות בנברסקה וחולמות על ניו יורק. היא הייתה מקורית, שנונה, ובעיקר מישהי שלא פחדה להגיד את האמת. אבל כל הישגיה הקרייריסטיים מתגמדים לעומת צוואתה הרוחנית: במותה ציוותה לנו את צווארון הגולף.

לפעמים אני יוצאת לארוחת צהריים עם הבנות – הגעתי עד לכאן עם המשפט הזה ותפסתי את עצמי. בעצם, אני מתכוונת לנשים. אנחנו כבר לא בנות, וכבר ארבעים שנה אנחנו לא בנות. בכל אופן, לפעמים אנחנו יוצאות לארוחת צהריים ואני מסתכלת מסביב לשולחן ושמה לב שכולנו לובשות סוודרים עם צווארון גולף. לפעמים, במקום הגולף, לכולנו יש צעיפים, כמו קתרין הפבורן בסרט “האגם המוזהב.”(מתוך הספר “אני שונאת את הצוואר שלי”. הוצאת עם עובד. 2009)

צווארון הגולף, בואו נמתח את זה רגע, היה פה הרבה לפני שאפרון סימנה אותו כמדים הרשמיים של האישה המעודכנת. אבירים לבשו אותו בקרב עוד בימי הביניים, ספורטאים התקפלו בו במאה ה-19 ובשנות החמישי הוא בכלל נתפס כלבוש אינטלקטואלי עם נימה אירופאית. מהסוג שהולך טוב עם ברט, סיגריה ושיחות על קולנוע. אודרי הפבורן שלבשה אותו בשחור על גופה הדקיק ב”פנים מצחיקות” (1957) כבר הפכה אותו לאמירה אופנתית שמיליונים ניסו לחקות (ולהתנזר מפחמימות) ואז גם הגיעו מרלין מונרו, ג’קי קנדי וגלוריה סטיינם (שעשתה לו ריקליימינג כהצהרה פמיניסטית בסבנטיז). מאז הגולף, שובב שכמותו, צץ לו מדי פעם על המפה האופנתית שלנו ובורא את עצמו מחדש כפריט קז’ואליסקסיטרנדיסמן לנעורי נצח. או כמו שאמר פעם מעצב מליגת העל בהודעה לעיתונות “צווארני גולף נעים עם גופך, הם מחמיאים, מדגישים את הפנים ומאריכים את הגזרה. אפשר ללכת איתם לאן שרוצים”. או בקיצור: לא הגזמת בכלל.

 

GOLF-1

אז איך קונים צווארון גולף? לפי ההרגשה

צווארוני הגולף, וכדאי שמישהו יגיד את זה כבר, הם לא לכל אחת ואי אפשר ללכת איתם לאן שאת רוצה. אני יודעת, כי יש לי אחד כזה וניסיתי ללכת איתו לניווט ביער בן שמן עם פעוטה מנוזלת ובעל חסר סבלנות וזה לא היה זה. צווארון הגולף הוא לא פריט פרקטי, אלא בעיקר עניין של הרגשה. את לא קונה חולצת גולף כדי לחמם את הצוואר. את חיה בישראל. באמצע דצמבר. כבר חם לך מספיק. את קונה צווארון גולף בשביל האשליה. “הנה, בכמה פניות אחרות של החיים הייתי יכולה להיות הפריזאית-אינטלקטואלית שרציתי”. את לובשת גולף בשביל שברירי שנינות של נורה אפרון שאולי ידבקו אלייך בהתכתבות הווצאפ הבאה. בשביל התחושה הזו, החמקמקה כל כך, שעם הפריט הנכון גם את תראי מתוחכמת כבר בכניסה לגן. ואם קנית נכון (כלומר, קנית בקוקו) אז הצווארון גם לא מגרד לך ולא גורם לך להרגיש כאילו את נחנקת. ואת יודעת מה? זה לגיטימי לגמרי לקנות פריט אופנתי בשביל ההרגשה. היי, חצי מהארון שלי הוא תחושתי לגמרי והחצי השני הוא טרניגים מזוויעים מהשוק שאני פוחדת לכבס מפאת התפוררות.

אני יודעת, אני יודעת, כל כתבת אופנה שיצאה בחודש האחרון מנסה לשכנע אותך לרכוש לפחות שלושה צווארונים העונה, בצבעים שונים, שתוכלי ללבוש מתחת לשמלת קטיפה עם כתפיות דקות שהצלחת להציל משנות התשעים. אבל את לא צריכה. תעזבי את שנות התשעים. הן היו גרועות כבר בסיבוב הראשון שלהן. ואת גם לא תתלבשי ככה. בשביל זה יש עורכות אופנה אבודות מתל אביב ואינסטגרם. שהן יתלבשו כמו נערות אבודות עם בגדים מגרדים מדי. ממילא זה לא מחמיא לאף אחת. את צריכה לכוון גבוה יותר. ובגבוה יותר אני מתכוונת שאת צריכה לאתר את צווארון הגולף שיגרום לך לרצות להתכרבל לצד אדן החלום עם תה צמחים רותח וספר טוב. גם אם אין לך אדן חלון ואת מעדיפה אספרסו כפול. את צווארון הגולף שלא יביא לך את האושר (גולפים לא יוצרים אושר. בשביל זה יש אפרופו שוקולד) אבל יתאפשר לך להתנתק לכמה שעות מההוויה המזרח התיכונית ולדמיין שאת במקום אחר. תפעילי את המזגן. זה יעזור. אז אם נסכם, כי זמננו קצר ויש לך עוד סרט תיעודי לראות הערב, תבחרי לך העונה רק צווארון אחד. אבל שיהיה מוצלח במיוחד. כמו זה למשל.

GOLF-2

איפור: שי ארליך | עגילי כסף: מיכל לוי

חדש בחנותלחנות

?Are you on the list

קבלי ₪25 במתנה

ומשלוח חינם

למימוש ברכישתך הראשונה!

לאחר קבלת כתובת הדוא”ל שלך נשלח לך את הקופון. ההטבה למשתמשות חדשות ולא כוללת מוצרים בהזמנה מוקדמת. הקופון נשלח מיידית אך לעיתים מופיע בתיבת המייל לאחר כמה דק’. המידע שלך ישאר חסוי ולא נשתף אותו עם צד שלישי.

דילוג לתוכן