הילארי קלינטון הבינה מזמן שלא משנה מה היא תעשה, תמיד יתייחסו (גם) למה שהיא לובשת. אז מזל שיש לה את אנה וינטור בפינה שלה. ועוד כמה סלבס.

“מפלצת כתומה, מטרידה מינית ומקימת קולג’ים מזויפים” קראה איימי שומר מעל הבמה במהלך הופעת סטנדאפ שלה בטמפה, פלורידה לפני שבועיים וזכתה לכמה מאות קריאות בוז מהקהל ו-200 איש שנטשו את ההופעה שלה (מתוך 9000 צופים).  שומר אגב, לא התרגשה מהנטישה (“אנחנו בפלורידה, ברור שתקראו בוז!”) ויח”צניה דאגו לתקשר את התקרית היטב וגם לציין שכל מי שעזב קיבל את מלוא כספו בחזרה. ככה זה, אמריקה. לפעמים אתה מקבל החזר כספי עבור הדעות הפוליטיות שלך ולפעמים אתה בונה מהן קריירה. שומר היא אחת מהנשים הבולטות במחנה הילארי. מצופפת את השורות סביב המועמדת הדמוקרטית יחד עם עוד כוורת של נשים מצליחות, מפורסמות, פמיניסטיות ועם ידע אינטואיטיבי בתמרון דעת הקהל והמדיות החברתיות. לצידה ניצבת לינה דנהאם (“בנות”) שמקפידה לתמוך בקלינטון דרך חשבון האינסטגרם והניוזלטר המעולים שלה, קייטי פרי מרימה לה באאוטפיטים מטורפים בהופעות ואפילו ג’ניפר אניסטון, טיילור סוויפט וקים קרדישיאן מתחבקות עם המועמדת במסיבות התרמה. ביונסה אגב, טרם החזירה טלפונים.

אין ספק שתמיכת הסלבס המובילות בעולם מסייעת לקלינטון להפוך לאייקון פמיניסטי בקרב מצביעות צעירות וליברליות (בסיס הכוח היציב שלה) במיוחד לאור האלטרנטיבה המיזוגינית-מטרידנית מהצד הרפובליקני של המפה הפוליטית, אבל מי שקלינטון צריכה לשלוח לה הזמנה לטקס ההשבעה שלה ולסדר לה מקום בשורה הראשונה היא דווקא אנה וינטור. האישה הכי חזקה בעולם האופנה האמריקאי, עורכת מגזין ווג ומי שהציבה את אותה הילארי על שער המגזין שלה עוד ב-1996 בשיא פרשת לוינסקי (ובשמלת קטיפה מזעזעת). וינטור התגייסה עם כל השפעתה הפוליטית, הכלכלית והאופנתית כדי לסייע למי שהייתה הגברת הראשונה להפוך לאישה הראשונה שתהיה נשיאת ארצות הברית. אקט פמיניסטי-חברתי ובלי ספק כלכלי ומרובה אינטרסים שלבטח ילמד בעתיד בחוגים השונים למדעי המדינה.

וינטור מחשיבה את עצמה כחברה קרובה של הילרי. יועצת אישית אם תרצו. היא נמצאת בקשר רציף עם הומה אבדין, האישה הכי קרובה למועמדת לנשיאות ואירחה במהלך השנה החולפת מספר אירועי התרמה מסוקרים היטב בביתם של מעצבי אופנה מובילות כמו ורה וונג וטורי ברץ, היא הרימה עבורה אירוע התרמה נוצץ בשבוע האופנה בפריז ופועלת נמרצות לפרגן לה באתר המגזין. רק במרץ השנה הופיעה קלינטון בכתבת עומק של עשרה עמודים שרופדו בצילומי שחור לבן של צלם האופנה מריו טסטינו והעניקה לה במה כמעט חופשית לשטוח בפני הקוראות את האג’נדה הפוליטית שלה. בנגזרת הסטיילינג הולבשה קלינטון במיטב המעצבים האמריקאים הנחשבים. פטריוטיות עד הסוף. אבל חשיבותה הגדולה של וינטור היא לא במחוות הפומביות אלא בעבודתה מאחורי הקלעים. ואם לדייק, בכישורי הסטיילינג המשובחים שהיא מעניקה לקלינטון. למרות שעד כה כל הידיעות בנושא לא זכו לתגובה על ידי אף אחת מהן התקשורת האמריקאית משוכנעת כי וינטור, בעלת הגישה הבלתי מוגבלת לכל מעצבי העל ואנשי הביוטי של העולם, אחראית על השינוי האופנתי שקלינטון עוברת במסע המפרך שלה לקראת העבודה הקשה ביותר בעולם.

חליפות המכנסיים הכחולות והמרובעות, תדמית הדודה המשעממת והאיפור המבגר שנועד להעניק לה “אחריות, שיקול דעת וניסיון” כפי שהעידה אחת ממומחיות הלייף סטייל שרואיינה בנוגע ללוק שלה (תודו שלא ידעתן שאיפור יודע לעשות את זה. אני חשבתי שאיפור רק נועד להסתיר עיגולים שחורים וחצ’קונים) – הושלכו הצידה למען מראה עדכני ומשוחרר יותר. אל תדאגו, לקלינטון אין עדיין את החן והשובבות של מישל אובמה שמאפשר לה ללבוש שמלות חושפות זרועות בהדפסים ססגוניים, אבל היא מוכנה לקחת על עצמה אתגרי לבוש שדוחקים החוצה את המנעד האופנתי הרגיל שלה. חליפת המכנסיים הלבנה שלה (“מחווה לצבע הנבחר של הסופרג’יסטיות!” הסבירה מנכ”לית המוזיאון הטכנולוגי לאופנה בניו יורק ואחת מההיסטוריוניות האופנה המוכרות בעולם) שאיתה הופיעה בוועידה הדמוקרטית בפילדלפיה ביולי האחרון זכתה להתייחסות גורפת גם במדורי הסטייל וגם לניתוח פוליטי מעמיק. וינטור מלבישה אותה, או לפחות מייעצת לה להתלבש בחליפות מכנסיים שגזורות באופן קצת פחות נחרץ ממה שהיא רגילה אליו, גורמת לה לנסות צבעים חדשים (אדום! חרדל!) ומנסה להלך איתה בעדינות על הגבול שבין דמות סמכותית ואחראית לבין מישהי שלא מפחדת להדגיש את הנשיות שלה.

האם ההתגייסות של וינטור תשפיע במשהו על סיכוי הבחירות של קלינטון ב-8 לנובמבר? מוקדם עוד לומר ובכלל, לא ברור כרגע האם ההשפעה של אופנה או מראה חיצוני היא בכלל מדידה בכלים אמפיריים במירוץ כמו המירוץ לבית הלבן. בעולם מושלם היו הפרשנים ומדורי הדעה מתייחסים באופן שווה להופעות האופנתיות של קלינטון וטראמפ ולא מנתחים רק את גווני הכחול של חליפותיה של קלינטון או את שמות השמלות של מלניה (או לפחות מתעלמים מהם כליל. כי או שאופנה חשובה לכל המינים או שהיא לא חשובה בכלל. תחליטו). אבל אפילו קלינטון למדה כבר להפסיק להתלונן על הנושא ולאמץ את הפאשניסטה הפנימית שיש בה. או כמו שאמרה בהומור בכנס סטודנטים באוניברסיטת עלית לפני חמש שנים “הדבר הכי חשוב שיש לי להגיד לכם הוא ששיער חשוב. שימו לב לשיער שלכם, כי כל האחרים ישימו לב אליו”.

 

אז מה לובשים כשרצים לנשיאות?

שמלת אוברסייז שחורה, חולצה לבנה ומדויקת ומכנסיים שנחתכים בנקודה הנכונה!

 

חדש בחנותלחנות

?Are you on the list

קבלי ₪25 במתנה

ומשלוח חינם

למימוש ברכישתך הראשונה!

לאחר קבלת כתובת הדוא”ל שלך נשלח לך את הקופון. ההטבה למשתמשות חדשות ולא כוללת מוצרים בהזמנה מוקדמת. הקופון נשלח מיידית אך לעיתים מופיע בתיבת המייל לאחר כמה דק’. המידע שלך ישאר חסוי ולא נשתף אותו עם צד שלישי.

דילוג לתוכן