לא תצעדו לבד

מילון טקסטילי שימושי

סינגל-2-מוכן
ריב-מוכן

מלאנז'
פרנץ-טרי-מוכן

סינגל ריב ומלאנז’ נוסעים במטוס

לקראת הסתיו הממשמש ובא, ובכדי שתוכלו לזהות קצת יותר בקלות על מה מדובר, החלטנו לעשות קצת סדר בסוגי בדי הסריגים שצצים להם בחנויות הבגדים לקראת החגים.

בטור הקודם הסברנו את ההבדל בין אריג לסריג, אבל סריג הוא כמו משפחה – יש ממנו הרבה סוגים שונים ומשהו משותף אחד. קיבצנו חמישה סוגים לדוגמא:

סריג סינגל – מוכר בארץ כסריג ג’רסי, והוא הסריג הבסיסי ביותר שיש לו צד “שמאל” וצד “ימין” (וזה לא קשור למצב הרוח שהוא קם איתו בבוקר). בקיץ הוא משמש לטי שירטס פשוטות ובחורף אפשר למצוא אותו בסריגה עבה וכבדה בהתאם לעובי החוט ממנו הוא סרוג.

סריג ריב – טקסטילאים מקצוענים מכירים אותו כסריג שתי, בניגוד לסוגי הסריגים הרבים בהם משתמשים בחוט אחד ארוך, בסריגי הריב כל מחט במכונת הסריגה תופס חוט נפרד. הסריגה הזו מייצרת מראה של סריג בעל שורות ותלמים והוא אלסטי מאוד מטבעו. בשנות השישים קראו לו בד “פטנט”, זה המכווץ את שרוולי הטרנינג ומסיים את פתח הצוואר בסווטשירט. משמש גם לחולצות טריקו צמודות, לסריג בדימוי תחרה, ועוד.

סריג פראנץ’ טרי – בד העשוי מלולאות גדולות ופתוחות. צד אחד של הסריג נראה שטוח, הצד השני לעומת זאת נראה כמו לולאות צלב, מה שמקנה לו יכולת לספוג כמויות גדולות של מים, גודל הלולאות יקבע את יכולת ספיגות הבד. לגשם זה כנראה לא מתאים. בדרך כלל כל צד של הבד יהיה בגוון שונה.

סריג מלאנז’ – סרוג משני חוטים או יותר, בצבעים שונים, אשר יוצרים אפקט של סריג בצבעוניות לא אחידה. האופנה מחבבת במיוחד שילוב של אפור בהיר ואפור כהה, שמקנה לבד מעין מראה מחוספס.
אפשר היה להלין על היעדר השמות העבריים לכל המושגים הלועזיים הללו, אבל מכיוון שממילא כבר כמעט ולא סורגים כלום בארץ חבל על הטירחה

חדש בחנותלחנות

5 תגובות על “בד בבד – סריג

      • ריקי אומר:

        בבקשה תראו דוגמא של כל אחד מהבדים המתוארים ברשימה – שהרי אין כמראה עיניים להבנה של הסריגה שלהם. ודבר נוסף – מהם החומרים העיקרים (כותנה, סינטטי, וכיו”ב) מהם מכינים את כל אחד מסוגי הסריגים . תודה רבה.

  1. ריקי אומר:

    חבל שאין דוגמא של כל אחד מהבדים המתוארים ברשימה – שהרי אין כמראה עיניים להבנה של הסריגה שלהם. ודבר נוסף – מהם החומרים העיקרים (כותנה, סינטטי, וכיו”ב) מהם מכינים את כל אחד מסוגי הסריגים . תודה רבה.

התגובות סגורות.

?Are you on the list

קבלי ₪25 במתנה

ומשלוח חינם

למימוש ברכישתך הראשונה!

לאחר קבלת כתובת הדוא”ל שלך נשלח לך את הקופון. ההטבה למשתמשות חדשות ולא כוללת מוצרים בהזמנה מוקדמת. הקופון נשלח מיידית אך לעיתים מופיע בתיבת המייל לאחר כמה דק’. המידע שלך ישאר חסוי ולא נשתף אותו עם צד שלישי.

דילוג לתוכן