החל מסטארטאפים טכנולוגיים וכלה במותגי אופנה, כבר הבנו כמה כוח יש למימון המונים בגיוס כספים משמעותי לעסקים 

נראה שהתופעה הזאת של Crowdfunding איננה מפלה בין תחומים, אבל האם זה אומר שהיא אפקטיבית באותה מידה לכל העסקים? מה מאפיין את אלה שהצליחו בשיטה הזאת, והאם כל אחד יכול- למשל סטארט-אפ אופנה ישראלי קטן…?

והתשובה היא- למה לא?

מתכון מנצח

כדי להבין באמת מה גורם לקמפיין להצליח למשוך אליו כל-כך הרבה אנשים שמוכנים לממן את הפרויקט- מבלי לקבל תמורה מיידית- כדאי תחילה להגדיר מהם המאפיינים של קמפיינים שהצליחו במימון המונים, ולראות אם אפשר למצוא להם מכנה משותף.
במקרה הכינותי כזה מרשם…

5 קריטריונים לקמפיין מימון המונים מצליח:

1. מוצר מעולה. אולי זה נשמע קצת תמים בעידן של המוני יצרנים ומותגים ו.. סין. אבל כאן הערך הזה של לייצר מוצר טוב, איכותי שבאמת פותר בעיה או עונה על צורך אמיתי- הוא ערך עליון. והסיבה היא פשוטה- תחשבו על זה- אנחנו מבקשים מאנשים שאנחנו ממש לא מכירים לשלם לנו מראש על תמורה שהם ממש לא הולכים לקבל מיידית. הם יעשו את זה רק אם המוצר יהיה עד כדי כך שווה את זה.
2. כסף קטן- קהל גדול. לבקש קצת מהרבה אנשים- כאן קבור הכלב. לא הרבה אנשים יהיו מוכנים להשקיע כספים גדולים על הסטארט-אפ שלך, אבל הרבה אנשים יהיו מוכנים לשים סכום קטן. אז במקרה הזה? הגודל בהחלט קובע…
3. גיוס לטווח ארוך. חישבתם כמה אמור לעלות הייצור של המוצר? מצוין. ומה עם שאר צינורות הנשימה של העסק כמו תפעול שוטף ושיווק- קמפיין מוצלח טומן בחובו חישוב ארוך טווח של ההון הדרוש על-מנת למנף את הסטארט-אפ גם לאחר השלב הראשון. מה שמביא אותנו לקריטריון הבא-
4. מימון המונים לניהול שוטף של פעילות העסק. וכאן אנחנו נוגעים בלב העניין- מימון המונים הוא אכן כלי נהדר לעסקים מתחילים, אבל לא רק! שימוש נכון בכלי הזה כחלק אינטגרלי מהמודל העסקי יכול גם לממן את הפעילות השוטפת של העסק.
5. הסיפור מאחורי המותג. זה לא חדש שאנחנו מגיבים לרגש ונמשכים למה שנראה לנו מעניין, מיוחד, מרגש. אז זה נכון שצריך מוצר טוב, אבל לא פחות חשוב מכך ואולי אפילו יותר- המוצר שלנו צריך סיפור טוב. כי כשאנשים משלמים מראש ויודעים שלא יקבלו תמורה מיידית, הם בעצם לא משלמים על מוצר, הם משלמים על רעיון. מימון המונים נותן לאנשים אפשרות להשקיע במשהו שהם מאמינים בו ולהיות חלק ממשהו משמעותי. מה שנותר בעצם זה לספק להם את הסיפור מאחורי המוצר.

אופנה במימון המונים- מקרה בוחן מנצח

ובעצם, מה יותר מתאים מהשניים האלה? את דריסת הרגל הראשונה שלי בעולם מימון ההמונים (או חכמת ההמונים כפי שאני מכנה זאת) עשיתי כשהקמתי את Co.Co כסטארט-אפ האופנה הישראלי הראשון שמבוסס על מימון המונים.
הרעיון לבסס מודל עסקי של מותג אופנה על מימון המונים אמנם היה מהפכני, אבל הוכיח את עצמו בכל שלב מחדש, וכעת 3 שנים לאחר הקמת המיזם האופנתי-חברתי הזה ולאחר גיוס של 2 מיליון ₪ ממאות נשים זרות- אפשר בהחלט להגדיר זאת כהצלחה.
והיום? זה לא סתם עובד, זאת הדרך לעשות עסקים ואופנה.

אז מהי הבשורה האמיתית?

שמימון המונים הוא לא עוד כלי לגיוס כספים, אלא תפיסה עסקית מהפכנית-
לתת להמונים לממן עסק רווחי על בסיס אמון הדדי והיצע וביקוש מדויקים.

מישהו אמר פה כלכלה חברתית…?

חדש בחנותלחנות

?Are you on the list

קבלי ₪25 במתנה

ומשלוח חינם

למימוש ברכישתך הראשונה!

לאחר קבלת כתובת הדוא”ל שלך נשלח לך את הקופון. ההטבה למשתמשות חדשות ולא כוללת מוצרים בהזמנה מוקדמת. הקופון נשלח מיידית אך לעיתים מופיע בתיבת המייל לאחר כמה דק’. המידע שלך ישאר חסוי ולא נשתף אותו עם צד שלישי.

דילוג לתוכן