בד הפליסה הוא אמנם ביטוי של עושר בד ועומק טקסטורלי, אבל לא מעט נשים נרתעות ממנו ולא בטוחות איך ועם מה לשלב אותו. כל מה שרציתן לדעת, וכל מה שלא ידעתן שאתן רוצות לדעת על פליסה.

בתור מלבישה וסטייליסטית מצאתי את עצמי חוזרת לבדי הפליסה שוב ושוב, כמעט כמו שחזרתי לבדי טול או משי- בכל פעם שרציתי לספק גוון מלכותי, מרגש, עדין או אצילי למושא ההלבשה שלי. קצת כמו אפקטים של תאורה (כחולה מייצרת אווירה של קור ופילם נואר, צהובה מייצרת חמימות ביתית, לבנה מייצרת ניכור מודרני) לבדים יש אפקט דומה בגלל מערכת כבדה של ערכים שנקשרו בהם באופן מסורתי.
בעבר היה הפליסה סמל לעושר ומעמד, כיוון שחצאיות הפליסה היו עשירות בבד ויצירת הקפלים והשמירה עליהם דרשו תחזוקה גבוהה. כיום הבדים הסינתטיים מאפשרים יצירת קפלים בקלות רבה ע״י גיהוץ בחום גבוה שמחזיק מעמד גם בכביסה. חצאית הפליסה מבליחה כל כמה שנים בווריאציה קצת שונה, והפעם לפנינו נמצאת גם חצאית אבל גם חולצת פליסה בשני צבעים- שחור וזהב, ובשתי גזרות חצי שרוול, שמתאימה למי שפחות אוהבת לחשוף זרועות, וחולצה ללא שרוולים שמתאימה לקיץ הישראלי, וקשה לי להחליט איזו מהן יותר מוצלחת.
בשל הגיזרה הרחוקה מעט מהגוף אפשר לבחור בחלק תחתון צמוד יותר.

ג׳ינס סקיני בהיר (למראה יותר קז׳ואל) או כהה (שיתאים אפילו למראה ערב לא מתאמץ) יעשה את העבודה.
למי שיכולה להרשות לעצמה- מכנסיים קצרים יתאימו מאוד בשילוב נעלי עקב לאירוע צהריים.
מכנסיים שחורים מחויטים יצרו מראה רישמי יותר, ואילו תוספת של חצאית תעזור לחדד את הרושם המלכותי שעליו דיברתי בהתחלה.

מפתח הצוואר הסגור מאפשר ללבוש עם החולצה גם חצאית מיני ונעלי עקב ועדיין יתקבל מראה קלאסי. חצאית מקסי תיתן מראה בוהמייני משהו, ולגבוהות שבינינו חצאית מידי תהיה מושלמת.
אם תבחרי לשלב חגורה עם אבזם דומיננטי תקבלי כבר מראה סופר בוהמייני.

מבחינת שילובי צבעים החולצה השחורה תתאים כמובן לכל גוון, וחולצת הזהב בשילוב חלק תחתון שחור תיצור אווירה הוליוודית משהו. גווני הגינס למיניהם יעבדו מעולה עם חולצת הזהב וכך גם חלק תחתון לבן (מכנס/גינס לבן ואפילו חצאית לבנה בכל אורך שהוא). 

מה לגבי שילוב טקסטורות? 
ובכן אני מאמינה שבאופנה כמו באופנה ״אין דבר כזה שאין דבר כזה״ וחולצת פליסה יכולה להשתלב אפילו עם חצאית פליסה. כמובן שהסוד הוא במינון ובסוג האירוע אליו הולכים. קחי בחשבון שעלול להיווצר מראה עמוס מדי אז תוודאי שהחצאית תהיה קלילה ולא עם הרבה בד.

החלק הכי כייפי הוא שהחולצות האלו הן על זמניות ולא יהפכו ללא רלוונטיות בעוד עונה שתיים או עשר (לעומת חצאית הפליסה שנעלמת וחוזרת כל כמה שנים) ואפילו כשקריר יותר תמיד אפשר להוסיף ג׳קט עור או בלייזר, ואפילו ג׳קט ג׳ינס כדי ״להקליל״ את הלוק.

לסיכום– בין אם את בוחרת להקליל את המראה העשיר של הפליסה באמצעות צירופים יומיומיים יותר ובין אם את בוחרת בפליסה בכל הדרו כנראה שבחרת נכון. כאלו פריטים אני אוהבת!

חדש בחנותלחנות

?Are you on the list

קבלי ₪25 במתנה

ומשלוח חינם

למימוש ברכישתך הראשונה!

לאחר קבלת כתובת הדוא”ל שלך נשלח לך את הקופון. ההטבה למשתמשות חדשות ולא כוללת מוצרים בהזמנה מוקדמת. הקופון נשלח מיידית אך לעיתים מופיע בתיבת המייל לאחר כמה דק’. המידע שלך ישאר חסוי ולא נשתף אותו עם צד שלישי.

דילוג לתוכן