חגיגות העצמאות המסורתיות, המחברות אותנו עם אבות-אבותינו שצלו בשר על מקור אש כבר לפני 300 אלף שנים זקוקות לעדכון. יעל רוזנולד יניב מבקשת לעדכן את מנהגי החג, ולהרחיב את מקורות ההשראה גם אל מעבר לים.

בסולם של 1 עד 10, עד כמה מפליא אותך לגלות כי את שרידי המנגל הראשון גילו חוקרים ממכון ויצמן ואוניברסיטת תל-אביב במערה ליד ראש העין?

כן, כבר לפני 300 אלף שנים התכנסו כל יושבי מערת קסם שליד ראש העין, אספו את בשר הציד שלהם, אולי ארגנו גם איזה בופה צמחוני ליד, וצלו אותו על אש-אש-מדורה. זו היא העדות המוקדמת ביותר לכך שאם כבר מתכנסים, ואם כבר מקור-אש – אז כדאי שיהיה איזה משהו לשים עליו.

את המדורה החלפנו מאז במנגל, מילה שמקורה בערבית-בדואית ומשמעותה “כירה ניידת”. אל הבשר הוספנו גם טופו במרינדה, ומרביתנו כבר לא צולים כל השנה, אלא במועדים וחגים.

קחו את יום העצמאות, למשל. ממנגלים? ממנגלים בהחלט. אפילו נפנף (מילה עברית למהדרין) עם הדפסה של דגל ישראל MADE IN CHINA מצאנו.

אבל אולי הפעם נרחיב את גבולות המנגל, ובמקום מזרח-תיכון-ישן, נהפוך אותו לאזרח העולם הגדול, ל”ברביקיו”.

למה לנו? מקור המילה “ברביקיו” הוא בשבטים שחיו באיים הקריביים ובפלורידה, ופירושה מסגרת מקלות המונחת על עמודים תומכים. קריביים-פינת פלורידה ומבנה פרקטי – אנחנו בעד.

משזה הוסכם, הרי הן כמה הצעות שיכולות להפוך כל מנגל מסורתי למסיבת ברביקיו מעודכנת –

bbq

המיקום – אם יש לך מרפסת ו/או גינה, הסתדרת.
אם לאו, זה הזמן להצטרף לכל קבוצת פייסבוק סודית של מורי דרך ויודעי דבר (יש שמועות שיש כאלה), ולקושש אחר פנינות החמד הבלתי מוכרת של ארצנו. אחרי שתפסלי את שתי הראשונות על סעיף מרחק והעדר ציוד טיפוס מקצועי, תיוותר לה פנינת חמד זוהרת ובלתי מוכרת. כשתגיעי לשם, סביר להניח כי תגלי שמישהו בקבוצה הסודית מדליף מידע לעיתונות. כל הארץ מנגלים-מנגלים!

picnic

פנינה בכל פינה – כל פינה יכולה להפוך לפנינה בהינתן הכנה מתאימה. אין צדפה שלא תסכים על זה.
חומרי הגלם הם אלו שיכולים להפוך את ההתכנסות הזו, לחגיגות-קום אמיתיות. מפה משובצת, כלי הגשה שמחשבה על ערכים אסתטיים בצידם, תכנון פעילויות שחורגות מהנעת הלסת.

finalfoodoverview_584
חמגשיות, בריסטול שחור במקום מפה וצלחות מנוקדות // הבלוגרית kelly golightly ערכה מסיבת ברביקיו מעוצבת

לא מיוזע, מאוורר. המעבר ממנגל לברקיו עובר בשינוי מחשבתי – המירי את ה”אני אלבש משהו שלא יהיה נורא אם יתלכלך” ב”זו מסיבה. היא מתקיימת בשעות היום ויש בה גם אוכל”.

כחול ולבן // גם פטריוטי וגם ריס ווית'רספון מאשרת ומאושרת
כחול ולבן // גם פטריוטי וגם ריס ווית’רספון מאשרת ומאושרת

blue-white2

אן מהבלוג "שיק מ-9 עד 5" מזכירה לנו שאנחנו חיים בעצם במדינה מדברית // הצבעוניות בהתאם
אן מהבלוג “שיק מ-9 עד 5” מזכירה לנו שאנחנו חיים בעצם במדינה מדברית // הצבעוניות בהתאם
IMG_1558
כפכפי טרייבקה

 

כובע הוא ציוד הכרחי.
יודעות דבר יוסיפו גם סינר פוטוגני.

כובע הוא ציוד הכרחי.

יודעות דבר יוסיפו גם סינר פוטוגני.

לתפארת מדינת ישראל. והתפוצות.

חדש בחנותלחנות

?Are you on the list

קבלי ₪25 במתנה

ומשלוח חינם

למימוש ברכישתך הראשונה!

לאחר קבלת כתובת הדוא”ל שלך נשלח לך את הקופון. ההטבה למשתמשות חדשות ולא כוללת מוצרים בהזמנה מוקדמת. הקופון נשלח מיידית אך לעיתים מופיע בתיבת המייל לאחר כמה דק’. המידע שלך ישאר חסוי ולא נשתף אותו עם צד שלישי.

דילוג לתוכן