היא חתמה על תוכניות הולילנד “תחת מחאה” (ככה ממש, חתמה וכתבה “תחת מחאה” ליד חתימתה), הובילה את ריצתו של אהוד ברק לכנסת, והיא הכי גאה על מה שעשתה לנמל ת”א – ושיהיה ברור: היא זו שעשתה אותו. אורנה אנג’ל, שותפה 228, כל מילה מיותרת.

מגלה בת כמה?
ברור, 53 .
מאיפה?
בגלות מירושלים.

משהו על המשפחה
הכי חשוב , הכי מאתגר, הכי מנחם, הכי מתסכל, הכי מתגמל, הכי משמח, הכי!

איפה היית ומה עשית?
למדתי תואר ראשון בבצלאל, תואר מוסמך באדריכלות בטכניון, ולאחר תקופה קצרה בה תכננתי בתים החלטתי לפנות לשירות הציבורי, בו חשבתי שניתן להשפיע יותר. במהרה התקדמתי לתפקיד סגנית מתכננת מחוז ירושלים, שם נחשפתי לשחיתויות תכנוניות חמורות. על התוכניות של הולילנד חתמתי “אדריכלית ארנה אנגל חותמת תחת מחאה”, משפט שהוביל עיתונאים להבין מה עומד מהאחורי הסיפור שכיצד התגלגל כולנו יודעים. לאחר מכן עבדתי עם אהוד ברק והובלתי את ריצתו לכנסת.
הדבר המשמעותי ביותר שעשיתי הוא הפיכת האזור הנטוש והעזוב בצפון תל אביב בשנת 2000, לנמל כפי שאנחנו מכירים אותו היום: מקום שהפך להיות אבן שואבת למשפחות מכל הארץ שמעוניינות במרחב איכותי. זה היה הניצחון שלי על היזמים תאבי הבצע ועל חלק מהרגולטורים שרצו להפוך את הקרקע למגדלי עשירים. שם הבאתי את כל האמונה שלי ב”כוח היחד”, את ההבנה בחשיבות האינטגרציה והיכולת לפעול באופן שלא לוקח בחשבון רק כסף, אלא גם בני האדם (חברה) וסביבה. שם התחזקתי באמונה שלי שפרויקט טוב הוא רק כזה שמסתכל ללא פחד קדימה לטווח הארוך .
לאחר מכן כיהנתי כסמנכ”לית תכנון וקיימות בשיכון ובינוי וניסתי להחדיר עקרונות של שקיפות וציבוריות לתוך חברה פרטית.מאז שעזבתי אני מנהלת פרויקטים, בין היתר עבור החברה הממשלתית לתיירות.

מה כתוב על כרטיס הביקור הדמיוני שלך (בלי צניעות בבקשה)?
אנרגטית, נמרצת, לא עוצרת באדום ולא נכנעת אף פעם, לא לבירוקרטיה ולא לאנשים כוחניים, רעים וטיפשים.

ואם היה לך כרטיס באתר שידוכים?
לא היה.

מה השפיע על הטעם שלך?
האמת האסתטית שלי גובשה בילדותי ובנעורי, כשגדלתי בירושלים בשכונת אבו טור. ההרים הסמוכים, בתי האבן, הצמחייה והאוכלוסייה המגוונת יצרו את הטעם שלי. אני אוהבת שילובים של חדש תוך כבוד לישן, בעקבות ההסתכלות וההתבוננות על צמיחתה של ירושלים בטרם השתלטו עליה פוליטיקאים ויזמים.

הכי אוהבת ללבוש?
ג’ינס וטישרט

עם מי את הולכת לקנות בגדים?
בקושי עם עצמי

אוגרת או מוסרת?
אוגרת ומוסרת

פריט הכי יקר בארון
כבר אין לי הכי יקר, הצורך הזה מת אצלי לשמחתי.

אם היית יכולה לשנות דבר אחד בעולם?
דואגת שיהיה רוב מוחץ למנהיגות נשים

מישהו להיפגש איתו?
אמא שלי ז”ל – יש לי המון מה לספר לה.

מה את מאחלת לבנותייך?
שתעשינה מה שהן אוהבות, שלא תהיינה אפילו רגע אחד מיותר איפה שלא טוב להן.

מילה על כסף
שלא יהיה לי יותר מדי ולא פחות מדי

בקשה/ אמירה/ משהו ל co.co
אל תתנו לי להפריע לכן, אתן עושות מצוין בלי העצות שלי.

חדש בחנותלחנות

תגובה אחת על הפוסט “שותפה שלי | אורנה אנג’ל

  1. נורית אניב-בר אומר:

    אישה מדהימה, הפכה את נמל תל אביב מעזוב למקסים , חברתי, שוקק בעל צביון תל אביבי אבל גם קצת חו”ל כיף שם… נקווה שלא ילך לאיבוד כי כבר ראיתי שם מקומות ריקים …. הייתי מחזירה אותה לנהל את המקום היא ישעה להעצים וקדם.
    מקווה לפגוש אותה מת שהוא לשיחת לימוד ממנה איך….

התגובות סגורות.

?Are you on the list

קבלי ₪25 במתנה

ומשלוח חינם

למימוש ברכישתך הראשונה!

לאחר קבלת כתובת הדוא”ל שלך נשלח לך את הקופון. ההטבה למשתמשות חדשות ולא כוללת מוצרים בהזמנה מוקדמת. הקופון נשלח מיידית אך לעיתים מופיע בתיבת המייל לאחר כמה דק’. המידע שלך ישאר חסוי ולא נשתף אותו עם צד שלישי.

דילוג לתוכן