חגית בכור, שותפה 217, עשתה את “כל הדרך בבנק” – ממשרה שהתכוונה להיות זמנית ועד ניהול אגף ייעוץ ומחקר בבנק הפועלים. ובכל זאת, הדבר שהרשים אותי במיוחד הוא העובדה שהיא השותפה הראשונה שדיברה גם על הוריה בתשובה ל”משהו על המשפחה”. המשפחתיות החמה, הבטוחה והאוהבת שקיבלה מהם מבצבצת כמעט מכל שורה.

מגלה בת כמה?
בשמחה,  גאה על כל יום, כל שבוע, כל שנה… אוטוטו בת 52 (מפחיד איך חלפו השנים)

מאיפה?
נולדתי וגדלתי בירושלים , בשכונת קרית יובל. מאז נישואי, לפני 25 שנה , מתגוררת בהרצליה.

משהו על המשפחה
מהיכן להתחיל? אמא לשלוש בנות –  שיר, שלי ואלה –  נפלאות, יפות ומאוד מוכשרות, שמצליחות להפתיע כל פעם מחדש באופן שבו הן מסתכלות על העולם, בתעוזה , ברצון להכיר עולמות חדשים… כל אחת מהן שונה ומיוחדת במינה וביחד הן הרמוניה שלמה. בת זוג לשלמה, שותף מלא לחיים, לצמיחה ולהתפתחות שלנו כאנשים וביחד כמשפחה. בתם של שולה ורחמים, ההורים המסורים שמהווים דוגמא ומופת לא רק להורות אלה להתנהלות בעולמנו בכלל. לצד ארגון ותכנון ( “סדר סדר תרדוף”  – אמא שלי), להיות אדם מכיל סובלני וסבלני (כל בני האדם שווים ובעלי זכויות לחיות בשקט וכבוד – אבא שלי) ובעיקר לדעת לדאוג לעצמך ולעולם לא להיות חייב או חלילה להסתמך על אחרים (אם אין אני לי מי לי – שניהם!) בורכתי במשפחה גדולה: אח מוכשר, שתי אחיות חברות נפש והמון דודים ודודות ובעיקר בני דודים שהם חברים נפלאים.

איפה היית ומה עשית?
נעה ונדה בין עולמות … קריאת הכיוון היתה שכל אדם צריך מקצוע כדי שיוכל לקיים את עצמו ומשפחתו (כן, כן, גם נשים),  ולכן הלכתי לתיכון סליגסברג –  בי”ס מקצועי. על הפרק היו לימודי גרפיקה, או להגשים חלום ללמוד עיצוב אופנה (“מגמת  תפירה”) , שהרי מגיל מאוד צעיר התיידדתי עם מכונת התפירה ומגאזין “בורדה”, ותפרתי לי את כל הבגדים שלא העזתי לרכוש (כי לא יכולתי), ופורים תמיד היווה שיא.. אלא שאז מגמה שכזו לא זיכתה בתעודת בגרות, ובכלל מי הולכת ללמוד תפירה? כמי שהצטינה בלימודי המתמטיקה ( ואף אהבה מאד) כוונתי למגמת המחשבים, וכך סיימתי עם תעודת בגרות ריאלית מלאה. בצבא בחרתי להיות משקית ת”ש ואחר כך קצינת ת”ש ונפגעים, כי בער בי הרצון לסייע לחלשים, ואם ניתן גם על הדרך לשנות את העולם ולהפוך אותו למקום קצת יותר טוב, שיוויוני, צודק וכו’ וכו’, ומשם כבר היה ברור שאלך ללמוד עבודה סוציאלית. נרשמתי לאוניברסיטה,  הכנתי את תוכנית הלימודים ואופססס…רגע לפני תחילת הלימודים, בהמלצתו ובעידודו של אחי, ולאחר שהבנתי שלא פשוט לסייע לאחרים אם אתה זקוק לסיוע (“עובדים סוציאלים לא גומרים את החודש”) פניתי לטכניון והתקבלתי  ללימודי כלכלה וניהול. כן, כן, צריך מקצוע שיפרנס, צריך לדאוג לעצמי וכו’ וכו’.. בסיום הלימודים לא היה לי מושג מה אעשה, ולכן פניתי לכל הבנקים לעבודה זמנית עד ששלמה, בן זוגי, שאותו הכרתי בטכניון, יסיים את התואר השני. התגלגלתי לבנק הפועלים שפרס בפני אפשרויות תעסוקה מגוונות ולא ביקש שאתחייב, בגלל הגישה הזו אני כאן כבר 25 שנים. התחלתי במסלול פרחי השקעות, הכשרות ועוד הכשרות, יועצת השקעות, מנהלת מחלקה, פרויקטים שונים ומגוונים, תפקידי ניהול –   עד ניהול אגף ייעוץ ומחקר כיום. בדרך השלמתי תואר שני במנהל עסקים (במרכז הבינתחומי) ולמדתי ולמדתי: ייעוץ השקעות, ייעוץ ארגוני ועוד. היום  אני משלבת את כל התחומים: עולם הבנקאות והקניית ידע וכלים פיננסים לכל, ייעוץ פיננסי פנסיוני נכון, מקצועי ואובייקטיבי המסייע לכוון. אני גאה בדרך שעשיתי. “כל הדרך בבנק”, מקום שבו התפתחתי, צמחתי והשפעתי.
ועוד דבר: בשנים האחרונות  למדתי להכיר מקרוב את עמותת “רוח נשית”, עמותה המשלבת הרבה מתפיסות העולם שלי, ובעיקר עצמאות כלכלית לנשים. העמותה מעניקה סיוע לנשים נפגעות אלימות לצאת ממעגל האלימות ולקבל כלים לעצמאות כלכלית. היום אני חברה בוועד המנהל של העמותה ומרגישה שאני מחזירה מעט לחברה שלנו (כדאי להקדיש כתבה שלמה לעמותה זו!!)

מה כתוב על כרטיס הביקור הדמיוני שלך (בלי צניעות בבקשה)?
כל דיכפין ייטה ויאכל… פנויה לכל משימה, אוהבת לארח ובכלל אנשים.

ואם היה לך כרטיס באתר שידוכים?
“סגור לרגל שיפוצים”

מה השפיע על הטעם שלך?
המון דברים: אמא שלי בעלת חוש אסתטי וטעם משובח, מגזינים ,סרטי קולנוע ושחקניות קולנוע כמו דיאן קיטון,  פרקליט אל איי..

הכי אוהבת ללבוש?
תלוי בשעה, באירוע ובמצב הרוח- החל מחליפות, שמלות, ועד לג’ינס קרוע וטי שירט לבנה (אוהבת במיוחד חולצות לבנות). העיקר שיהיה משהו עם טוויסט הנותן למראה הכללי קריצה.

עם מי את הולכת לקנות בגדים?
דורית חברתי הטובה היא פרטנרית מצוינת, אך בעיקר לבד, כשיכולה לגנוב שעה בדרך מהעבודה הביתה. הכי כייף זה למצוא פריט מיוחד תוך כדי שוטטויות בחו”ל.

אוגרת או מוסרת?
עם השנים הפכתי ליותר סנטימנטלית ומחוברת לפריטים שרכשתי וקצת קשה למסור, אבל מעת לעת מכריחה את עצמי ומוציאה שקים מהארון ואז בהנאה גדולה מעבירה  לחברות, לתרומות ואפילו לחנות יד שניה

פריט הכי יקר בארון
סריג מושלם של קום איל פו…רגע של חולשה/חוזק/שיגעון … 

אם היית יכולה לשנות דבר אחד בעולם?
הגנה טוטאלית על ילדים, הרחקה מאלימות, מהזנחה ומעבדות

מישהו להפגש איתו?
הייתי שמחה לפגוש את יאנוש קורצ’אק ואולי קצת לעזור לו.  אולי את מקימי המדינה שיתנו קצת טיפים איך ממשיכים מכאן?( בן גוריון, בגין), ואם להיות כאן ועכשיו אז מריל סטריפ, כדי  לשאול אותה איך היא עושה את זה.

מה את מאחלת לבתך?
בנותיי וכל הדור הזה נולד לתקופה מתעתעת. מצד אחד השפע הגדול, העולם הפתוח, מגוון האפשרויות הרחב, ומנגד קשיים רבים למצוא את הדרך המתאימה ביותר. לכן  אאחל שיהיה להן  את האומץ לשנות את מה שאפשר, את הכוח לקבל את מה שאי-אפשר לשנות, ואת החוכמה להבדיל בין השניים… ואוסיף לקחת את החיים בהומור ולהגיע לעצמאות אישית וכלכלית. וכמובן זוגיות יפה ובעיקר בריאות!!!!

מילה על כסף
אמצעי חשוב בימינו שעושה את החיים קלים ונוחים. צריך שיהיה במידה הנכונה, לא רק בהווה כי אם לדאוג לעתיד (תכנון פיננסי, כבר אמרנו?) 

בקשה אמירה /משהו על CO.CO
מיזם נפלא, עם נשים מופלאות ומעוררות השראה, שכאילו הגשימו את החלום שהיה לי פעם על מכונת התפירה. שימשיכו במלוא המרץ לכבוש לא רק אותנו אלא גם את מרחבי הרשת !


 פעם בשבועיים אני נפגשת כאן עם אחת השותפות שלנו לשיחה קצרה על עצמה ועל המשותף לנו (אופנה, בגדים ו co.co, כמובן). הנסיון המצטבר מראה שבדרך כלל מדובר בחצי שעה טלפונית, ולמרבה העונג כבר קרה שיצא ממנה דייט לקפה. מוכנות “להסתכן”? כתבו ל-info@collectivecollection.com והשאירו גם מספר טלפון. יהיה כיף. 


 

חדש בחנותלחנות

תגובה אחת על הפוסט “שותפה שלי | חגית בכור

  1. ענת לקונישוק אומר:

    כתבה מקסימה על אישה מקסימה. מחמם את הלב. ארץ ישראל היפה

התגובות סגורות.

?Are you on the list

קבלי ₪25 במתנה

ומשלוח חינם

למימוש ברכישתך הראשונה!

לאחר קבלת כתובת הדוא”ל שלך נשלח לך את הקופון. ההטבה למשתמשות חדשות ולא כוללת מוצרים בהזמנה מוקדמת. הקופון נשלח מיידית אך לעיתים מופיע בתיבת המייל לאחר כמה דק’. המידע שלך ישאר חסוי ולא נשתף אותו עם צד שלישי.

דילוג לתוכן