את מיה אלחלל, שותפה 89, פשוט אי אפשר להכניס לתוך כמה שורות של כותרת משנה. המילה היחידה שקפצה לי לראש כשניסיתי למצוא אחת שתתאר אותה היא “וואו”, וזה קרה יותר מפעם אחת לאורך הראיון. המלצה שלי: קראו לאט, ואל תפספסו שום קישור!

shutafaבכל פעם במחדש אני מתפעלת מהדרכים בהן אנחנו מוצאות זמן “להיפגש”. את השותפות הראשונות עוד הצלחתי לפגוש לקפה. אחר כך עברנו לשיחות טלפון, ובזמן האחרון אנחנו מתנהלות במייל: אני שולחת שאלון, מקבלת תשובה במייל, שולחת מייל “תוספות”, מקבלת עוד תשובות, וככה עד שמרגישות מספיק נוח. מיה אלחלל  הוסיפה להתכתבות הזו נופך אישי. התחלנו במייל, לקחנו את הזמן, ואז קיבלתי ממנה… קובץ קול ☺
“אהלן. סליחה שאני שולחת לך רק עכשיו. אצלי שלוש בבוקר בבנקוק. חזרתי מהאפטר פארטי של כנס שאני משתתפת בו של יזמים מכל העולם – היו כאן 1500 יזמים מ 51 מדינות. היה פשוט מדהים לבלות יומיים יחד עם כל האנשים האלה ואין לי מקלדת עברית, אז אני מקווה שזה בסדר”. 
כל זה, חשוב שתדעו,  נשמע בקול רך ושקט, ובשלב של הדד ליין שבו הייתי מוכנה להקליד כל מה שתגיד, רק שתתן את כל הסיפור, מהתחלה. כשהתחלתי להקשיב היה נדמה לי שהיא אכן נתנה. לא בסדר “הרגיל” אמנם אבל היות שהתרשמתי שלא מדובר באישה רגילה, השארתי את זרם האסוציאציות שלה חופשי. כמו שסיפרה. נהניתי מכל מילה בדרך. אלא שאז הגעתי לסוף ההקלטה, וגיליתי שנותרתי עם יותר מחצי תאוותי בידי: שמעתי על הסטייליסטית, ועל הילדים ובן הזוג, ידעתי אפילו איך נלי הקטנה קוראת לסבא שלה, ורק מה עושה מיה לא היה לי מושג… מייל נוסף והיה לי גם את זה. בבקשה:

מגלה בת כמה?
לגמרי מגלה. בת 37 לעוד קצת יותר מחודש (יש לי הרושם שעם לוח הזמנים שלנו, היא כבר חגגה 38 – ט.ר)

מאיפה?
במקור מירושלים. בהרצליה רוב חיי. חייתי קצת בת”א ובאוסטרליה ובניו-יורק ועכשיו אני נשואה להרצלייני שלמד איתי בתיכון, חבר של אח שלי, ואנחנו שוב יחד בהרצליה עם המשפחה.

משהו על המשפחה
אני נשואה לנועם לבבי, יזם שעושה דברים מדהימים במציאות מדומה. במציאות הוא גם אבא נהדר ויש לנו שלושה ילדים: אגם בן 5, זוהי בת 3 וחצי ונלי בת שנתיים שקוראת עכשיו לאבא שלי – ולא משנה כמה הוא מנסה להגיד לה סבא – היא קוראת לו באסה שמי. לא משנה כמה הוא צוחק, אני חושבת שהוא קצת נעלב בכל זאת…

איפה היית ומה עשית?
בניגוד למה שחשבתי שאעשה כשאהיה גדולה, בשנת 99′ הלכתי (לשמחתי הרבה בדיעבד) ללמוד מדעי המחשב. ב״מזל״ 😉 התקבלתי להשתתף בתוכנית זל ליזמות בבינתחומי – ששינתה את מסלול חיי ובה הכרתי את מי שהיה בן הזוג שלי ל-7 שנים נפלאות של טיולים בעולם, מעבר לאוסטרליה, חזרה והקמה משותפת של ארבעה סטארטאפים. כשמלאו לי שלושים התפצלו דרכינו, ואז לקחתי ״פרוייקט תשוקה״ בהתנדבות יחד עם שותפה נוספת בקוקו, ליאת ארונסון, ועוד חבר משותף מהבינתחומי  -שמעון שוקן – הבאת TEDx לארץ.

פרוייקט תשוקה? לא הרווחתם? ומה קרה עם זה?
כן. טד אקס הוא מיזם לא למטרת רווח. אבל הרווח הגדול הוא שמאז טד אקס תל אביב הראשון, ארגון ארועי טד אקס הפכו למעין תנועה בארץ ומאז ועד היום היו כבר יותר מחמישים ארועי טד אקס בארץ. דוברים ישראלים זכו לתהודה עולמית, תרבות ההרצאות השתפרה והשפיעה לטובה על החשיבה על תוכן בכנסים בארועים בארץ בכלל.

בואי נחזור לאיפה היית ומה עשית.
חייתי עם נועם כמה שנים בניו יורק שם נולדו אגם וזוהי. הוא חי שם אז, כשניהל את המיזם הראשון שלו, ניהלנו את היחסים מרחוק עד אחרי TEDxTelAviv הראשון, ואז התחתנו בארץ ומיד אחרי הצטרפתי אליו.
חזרנו כדי לגדל את הילדים בארץ, קרוב למשפחה. מאז נולדה גם נלי, הקמתי בארץ עם חברים את הצפטר הישרלי של ארגון היזמים (ארגון בת מקומי שהצטרף לארגון היזמים העולמי שמונה היום יותר מ12,000 יזמים ב-160 צפטרים מחמישים מדינות), הקמתי את אש מדיה, עשיתי לוקאליזציה בארץ לפורמטים בינלאומיים אחרים של כנסים ופיתחתי תוכן ופורמטים לכנסים, כולם סביב השאלות של השפעת חדשנות וטכנולוגיה על החברה. היום אני חושבת בעיקר על השקת יום הקידמה הבינלאומי וכנס גדול בארץ באותו שבוע.

מה הכי אוהבת ללבוש?
עכשיו, בקיץ, ג’ינס סקיני טוב, יכול להיות קרוע, אולי של J brand, או איזה בויפרנד קליל וטי שירט טובה וסניקרס.

עם מי הולכת לקנות בגדים?
עכשיו רק עם הסטייליסטית שירן מניה                                   

מה השפיע על הטעם שלך? (“יהיה כאן גם שומרת או אוגרת”)
כל החיים אגרתי. היו לי כמויות בגדים מטורפות שאת הרוב הגדול שלהם בכלל לא לבשתי, לא הגעתי אליהם, ובנוסף עוד שמרתי דברים –  את הג’ינס שבו התחתנתי בניו יורק, וכל מי פריטים שחשבתי שפעם עוד אכנס אליהם.
לפני שנה בערך, כחלק מתהליך של להכיר את עצמי טוב יותר, לשאול שאלות, להסתכל באופן כללי ולחשוב על החיים שלי ועל הרגלים שאספתי בלי לחשוב עליהם יותר מדי – התחלתי לבחון דברים ולשנות. ואז חשבתי גם  על הארון שלי. פתאום מצאתי שכמעט לא קניתי בעצמי אף פריט. קיבלתי את רוב הדברים מאמא שלי, ובעצם לא הייתי בטוחה מה הסטייל שלי, או מה הטעם שלי. אף פעם לא פיתחתי סטייל באופן מודע.
כחלק מאיזשהו תהליך כללי שעברתי בבית, רצון לעבור למינימליזם (כולל כמויות מטורפות של צעצועים של הילדים ופשוט stuff בבית ), לקחתי את כל הארון שלי – כל הארון, כולל דברים נהדרים שמעולם לא לבשתי – ופשוט נתתי אותו.
נפגשתי עם שירן מניה והתחלנו להסתובב יחד בחנויות ולמדוד דברים. דברים שמעולם לא הייתי חושבת להוריד מקולב בחנות ולמדוד. בשנה האחרונה אני קונה פריט – פריט, רק אחד מכל קטגוריה, וטוב. ויש לי ארון קטן, מינימלי, עם פריטים שאני אוהבת. אני מתנסה בפריטים חדשים. למשל עכשיו יש לי כובע חדש ואני מנסה לראות האם אני אוהבת כובע, ואיך זה מרגיש ללכת עם כובע – פשוט מנסה כל מיני סטיילים שמעולם לא לבשתי, והתגובות מאנשים, מחברות ילדות, מבעלי, הן דיי מעניינות. אני מאוד נהנית מכל התהליך הזה, וגם כייף לי עכשיו לקום בבוקר ולהתלבש, כשכל אחד מהפריטים הם טובים, אני אוהבת אותם, ואין לי יותר מדי מבחר.

מה כתוב על כרטיס הביקור הדמיוני שלך?
מאוד הייתי רוצה שיהיה כתוב: ראתה את כדור הארץ מבחוץ – she popped her pale blue dot cherry… ומספיק לי עותק אחד מהכרטיס הזה, בשבילי, כי אני רוצה  את הפרספקטיבה הזו על הכדור שלנו והחיים שלי. בשביל כרטיס שנותנים לאחרים הייתי כותבת: ספר לי בדיחה שמצחיקה אותך.

פריט הכי יקר בארון?
משקפי הראייה שלי, של דולצ’ה וגבאנה. שאני בקושי מרכיבה, אבל הם יפים. כמו כמה נעלי עקב שיש לי.

אם היית יכולה לשנות דבר אחד בעולם
העובדה שאנשים חושבים על הדעה שלהם, וגם אומרים אותה כאמת אבסולוטית וגלובאלית (אמא – לא התכוונתי אליך).

מישהי להיפגש איתה
היזמית ג׳וי מנגנו

מה את מאחלת לבתך?
לשתי בנותיי אני מאחלת שתהיינה אחת לשניה השיחה הראשונה לבשורות נהדרות וגם לקשות.

מילה על כסף
אם חייבת רק מילה, אז: מורכב

משהו ל co.co
אני שותפה כמעט מהתחלה. יש כל כך הרבה דברים שאני אוהבת ב co.co: אם לבחור אחד – ייצור מותאם דרישה וצריכה מובטחת. מודל נפלא. הייתי שמחה לצרוך יותר מאשר רק בגדים בדרך הזו.


 פעם בשבועיים אני נפגשת כאן עם אחת השותפות שלנו לשיחה קצרה על עצמה ועל המשותף לנו (אופנה, בגדים ו co.co, כמובן). הנסיון המצטבר מראה שבדרך כלל מדובר בחצי שעה טלפונית, ולמרבה העונג כבר קרה שיצא ממנה דייט לקפה. מוכנות “להסתכן”? כתבו ל-info@collectivecollection.com והשאירו גם מספר טלפון. יהיה כיף. 


 

חדש בחנותלחנות

?Are you on the list

קבלי ₪25 במתנה

ומשלוח חינם

למימוש ברכישתך הראשונה!

לאחר קבלת כתובת הדוא”ל שלך נשלח לך את הקופון. ההטבה למשתמשות חדשות ולא כוללת מוצרים בהזמנה מוקדמת. הקופון נשלח מיידית אך לעיתים מופיע בתיבת המייל לאחר כמה דק’. המידע שלך ישאר חסוי ולא נשתף אותו עם צד שלישי.

דילוג לתוכן