דווקא בגלל שקוד לבוש פורמלי לא קיים בישראל, ורק בשנים האחרונות הולך ומתגבש, קשה יותר לדעת מה מכובד, ראוי או מתאים ללבוש לעבודה- בין אם היא משרדית ובין אם היא אפילו עבודה מהבית אך כרוכה בפגישות.

באבולוציה הקרייריסטית של האישה היו אלו ימי מלחמת העולם הראשונה אשר הוציאו נשים לרחובות ולעבודה בזמן שהגברים לחמו בחזית. כדי לתפעל את המרכולים, תחנות הדלק וכל שאר האלמנטים שהעידן התעשייתי הביא איתו בניגוד למלחמות עבר אולי עברו הנשים ללבוש יותר נוח. את המחוכים שלהם נדרשו שתי נשים לפחות החליפו חזיות ואת עודף התחרות והמלמלות בשמלות שדרשו שישה מטר בד החליפו חצאיות מידי. בשנות העשרים כשנגמרה המלמחה לאף אחת מהן לא היתה כוונה לחזור למטבח, וחצאיות העיפרון על מגוון הורסיות שלהן המשיכו לככב שנים. בשנות השמונים נרשמה מהפכה פמיניסטית נוספת, ״עבודה״ הפכה לקריירה. נשים לא הסתפקו באיוש משרות אלא ציפו ואף השיגו משרות ניהול בכירות. בתקופה ההיא מדי העבודה הנשיים כללו ז׳קטים משלושי גזרה עם כריות כתפיים ענקיות אשר דימו את הצללית הגברית. התלבשי להצלחה קראו לזה אז, והן התלבשו.

שמלות לעבודהלכל השמלות

Image Map

מאז שנות השמונים נשים בכירות, יזמיות, מנכ״ליות, הן עניין שבשיגרה ואף אחת כבר לא צריכה כריות בכתפיים בשביל לכבד את מקום העובדה שלה. היום קוד הלבוש התרופף מאוד בעולם, לצד התחדדות של קוד הלבוש הישראלי לעבודה, ואנחנו מתאזנים. המינוח המתאים היום אולי יותר מכל הוא ״להתלבש בהתאם״. כסטייליסטית  שמעתי מלקוחות לא מעט את הטענה כי “לא נעים להן” ללבוש שמלה לעבודה, והן מרגישות ש”זה יותר מדי”. ראשית, בכל מדינה בעולם מאוד מקובל ללבוש שמלות למשרד, בתנאי שאלו שמלות מתאימות למשרד (תכף נסביר).

 


שנית, אני ממליצה להיפרד לאלתר מצמד המשפטים ״לא נעים לי״ או ״זה יותר מדי״. כל עוד את לא חושפת ישבן או כל איבר אחר אשר עלול להסיט את תשומת הלב מהמקצועיות שלך זה לא יותר מדי. אבל למעשה אם נפרק את זה נשאל את עצמנו בכלל מה שורש ה״יותר מדי״ הזה? יותר מדי יפה? יותר מדי בולטת? יותר מדי אטרקטיבית?

Image Map

ובכן, נשים רבות מרגישות מושכות יותר בשמלה, אולי זה המקור לחוסר הנוחות בבחירה בשמלה לעבודה. אם כך נעשה את זה ברור:

1. שמלה לעבודה צריכה להיות באורך הולם (שלפחות מתקרב לאזור הברך).
2. שמלה לעבודה צריכה להימנע ממחשוף גדול (אם כי תמידאפשר להוסיף גופיה מתחת, זה עניין של סגנון).
3. שמלה לעבודה חייבת להיות בעלת כתפיות עבות או שרוולים.
4. שמלה לעבודה לא יכולה להיות שקופה, או מחוררת בשום מיקום.
בניגוד לשמלות שנועדו לשעות אחרות של היממה או למפגשים מסוג אחר לא נסתפק בסימון וי על אחד או שניים מהקריטריונים- במקרה של קוד לבוש עבודה זה או הכל או כלום. ואם יש ספק אין ספק.

 

ומה לגבי צמוד?
צמוד? עניין של גישה ושל אישיות. גם בארצות הברית, האומה שהמציאה את הפוליטיקלי קורקט ואת הדרס קוד, אפשר למצוא נשות משרד המטופפות בעקבים גבוהים ושמלות צרות. פחות צרות מאלו שרואים בטלויזיה כנראה, אבל בכל זאת- חובקות גזרה. ברוב המקומות בישראל הסגנון המחויט הזה בולט מאוד לעין, וכמובן בולט יותר כשמדובר בגזרות צמודות. הבחירה היא שלך והשאלה היא עד כמה נוח לך ועד כמה מועילה לך תשומת הלב בעבודה. בכל מקרה כדאי שתוודאי כי הגזרה איננה צמודה מדי, וכמובן הקפידי על תחתונים נכונים שלא “יחתכו” את הגוף ויבלטו תחת השמלה.

 

 

 

חדש בחנותלחנות

?Are you on the list

קבלי ₪25 במתנה

ומשלוח חינם

למימוש ברכישתך הראשונה!

לאחר קבלת כתובת הדוא”ל שלך נשלח לך את הקופון. ההטבה למשתמשות חדשות ולא כוללת מוצרים בהזמנה מוקדמת. הקופון נשלח מיידית אך לעיתים מופיע בתיבת המייל לאחר כמה דק’. המידע שלך ישאר חסוי ולא נשתף אותו עם צד שלישי.

דילוג לתוכן